Hulpdiensten vanaf nu ook bereikbaar via 112NL-app
13 januari 2022Vanaf deze week is de 112NL-app te downloaden voor iPhones en Android smartphones.
Via de 112NL app krijgt u contact met een meldkamer in Nederland via een telefoongesprek. Indien nodig kan de centralist overgaan op een chatgesprek. De app deelt tevens automatisch de locatie van de melder met de meldkamer.
Tevens kunnen in de app persoonlijke kenmerken aangeven worden. Deze kenmerken worden dan bij een melding via de 112NL-app meegestuurd aan de meldkamer, zodat de centralisten beter en sneller kunnen helpen. De app is voor iedereen te downloaden en vormt een aanvullende manier om de hulpdiensten in Nederland te bereiken.
Ook mensen die niet goed kunnen horen en/of spreken, kunnen via de app de meldkamer bereiken omdat er een mogelijkheid bestaat over te schakelen op de chatfunctie. Ook voor mensen die de Nederlandse of Engelse taal niet beheersen is de app geschikt vanwege een automatische vertaling in de chatfunctie.
Dus, download de 112NL-app en stel je gegevens in zodat de hulpdiensten je goed en snel kunnen helpen tijdens een noodgeval! (Let op, misbruik van 112 is strafbaar en test de app dus NIET na installatie!)
Meer informatie over de app vindt u op de site van de Landelijke Meldkamer Samenwerking.